آیا ویروس کرونا درمان دارد؟

f:id:persians:20200303235517j:plain

به گفته مراکز کنترل و پیش ‌گیری بیماری ‌ها، در حال حاضر هیچ درمان خاصی برای کوئید 19 وجود ندارد. آن‌ هایی که آلوده شده‌ اند باید مراقبت پزشکی دریافت کنند تا به کاهش علائم کمک کنند، که ممکن است شامل مراقبت برای حمایت از عملکرد اندام‌های حیاتی در موارد شدیدتر باشد.

 

تا تاریخ 27 فوریه سال 2020 (هفتم اسفند 1398)؛ به طور کلی هیچ درمان تأیید نشده برای کرونا ویروس ها وجود ندارد و تعداد بسیار کمی از داروهای ضد ویروسی مؤثر واقع می شوند. علاوه بر این، ساخت داروهای جدید می تواند به سرمایه گذاری گسترده از نظر زمان، پول و منابع نیاز داشته باشد، که این می تواند پیدا کردن روش های درمانی در برابر COVID-19 را به چالش بکشد.

 

در همین زمان، محققان با استفاده از داروهای موجود برای درمان عفونت ‌های جدید مثل کرونا ویروس، آزمایش کرده ‌اند. طبق گزارشی که اخیراً در مجله پزشکی نیو انگلند منتشر شده است، پزشكان در مركز پزشكی در واشنگتن مجوز FDA را برای معالجه كروناویروس با استفاده از یک درمان ضد ویروسی تحقیقاتی كه در ابتدا برای درمان ابولا طراحی شده بود دریافت كردند. بعد از گذشت 8 روز بستری، وضعیت بالینی بیمار بهبود یافت و از شدت علائمی مانند سرفه و تب کاسته شد.

 

اگرچه به تحقیقات و آزمایشات انسانی بیشتری نیاز است، اما در مطالعات آزمایشگاهی مشخص شده که این درمان جدید می تواند باعث کاهش رشد کرونا ویروس برای کمک به کنترل عفونت ها شود. سایر داروهای ضد ویروسی، از جمله لوپیناویر / ریتوناویر، که دارویی است که برای درمان HIV استفاده می شود، نیز مورد بررسی قرار می گیرند.

 

علاوه بر ساخت داروهای ضد ویروسی برای درمان کرونا ویروس، سایر سازمان ها به دنبال یافتن راه حل هایی برای کمک به مهار و جلوگیری از شیوع بیماری هستند. برای مثال ، انستیتوی ملی آلرژی و بیماریهای عفونی شروع به انجام آزمایشات بالینی بر روی روش های درمانی مبتنی بر آنتی بادی کرده است تا در وهله اول از ورود ویروس و آلوده شدن سلول ها جلوگیری کند.

 

منبع: ویروس کرونا