چگونه اسم مناسب دامنه انتخاب کنیم؟

f:id:persians:20200130194426j:plain

انتخاب نام دامنه مناسب می تواند کار مشکلی باشد. در صورتی که قصد دارید نام دامنه مناسب برای وب سایت خود انتخاب کنید، 6 مورد زیر را در نظر بگیرید.

 

کوتاه باشد.

به نقل از استارت؛ هنگام انتخاب نام دامنه برای وب سایت خود سعی کنید از نام های کوتاه استفاده کنید. نام دامنه ای که بسیار طولانی است، به خاطر سپردن و تایپ کردن آن برای بازدیدکنندگان دشوار است. نام دامنه باید به راحتی در ذهن افراد بماند. تایپ حروف (مانند x ،y و z) دشوار است، مگر اینکه آنها برای برند وب سایت شما معنی داشته باشند.

آن را بی نظیر اما منطقی جلوه دهید.

هر کسی دوست دارد نام دامنه ی منحصر به فردی داشته باشد و به خاطر سپردن آن راحت باشد (نگاه کنید به نکته 1). به موضوع وب سایت خود نگاه کرده و آنچه را که به آن ارتباط دارد را مشخص کنید (آیا این یک وب سایت هنر و صنایع دستی است؟ آیا کفش می فروشید و غیره؟). سپس آن را با برند شخصی خود ترکیب کنید تا مردم بدانند وب سایت شما چیست، حتی می توانید نام خود را به آن وصل کنید!

پسوند مناسبی را انتخاب کنید.

اگر تصمیم دارید وب سایت شما در سطح بین المللی فعالیت داشته باشد، سه مورد متداول عبارتند از com ،.net. و org..

اگر مردم نمی دانند پسوند نام دامنه شما کدام است، احتمال دارد که هنگام جستجوی وب سایت شما، این سه مورد را تایپ کنند. هر سه آنها بسیار مشابه هستند: همه آنها می توانند برای اهداف جهانی استفاده شوند و توسط هر شخص یا شرکتی از هر کشور قابل خریداری است.

com. محبوب ترین و پرکاربردترین پسوند دامنه است، در حالی که org. اغلب برای سازمان ها (به خصوص سازمان های غیرانتفاعی) مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود می توان از هر سه مورد استفاده کرد؛ بنابراین تصمیم خود را بر اساس آنچه که بیشترین حس را برای وب سایت شما ایجاد می کند، بگیرید!

فقط حروف (بدون شماره و خط فاصله)!

فقط به حروف بچسبید و از نام دامنه هایی که به خاطر سپردن و تایپ آن سخت باشد اجتناب کنید. اضافه کردن خط تیره به نام دامنه نیز تایپ کردن آن را دشوار می کند. حتی الامکان کوتاه باشد (نکته 1).

اگر یک وب سایت حرفه ای را اداره می کنید و یک شغل را نمایندگی می کنید، دامنه با name>3.com> یا شماره مشابهی که در نام دامنه ثابت است خریداری نکنید، مگر اینکه در واقع بخشی از نام شرکت شما باشد.

موجود بودن آن را بررسی کنید.

هنگامی که شما موجود بودن یک دامنه را بررسی می کنید که آیا برای ثبت نام در دسترس است یا خیر، این کار را می توانید از طریق WHOIS پایگاه داده ای از اسامی دامنه های ثبت شده انجام دهید. اگر نام شما موجود است، می توانید نام دامنه خود را در Start ثبت کنید. اگر موجود نیست، سعی کنید کلمات را با نام ترکیب کنید.

منبع: انتخاب اسم دامنه