چگونه دوربین های مخفی را با موبایل شناسایی کنیم؟

f:id:persians:20191215195351j:plain

قبلاً در مقاله ای در مورد اینکه چگونه گوشی خود را به یک دوربین مداربسته تبدیل کنیم صحبت کرده بودیم اما این تمام آن چیزی نیست که میتوانید با کمک دوربین گوشی هوشمند خود به دست آورید یکی از کاربردهای جالب گوشی های هوشمند، استفاده از دوربین آنها برای شناسایی و تشخیص دوربین های مخفی است.

 

دوربین مخفی، مداربسته یا نظارتی را چگونه پیدا می‌کنید؟ بدون شک آنها به ردیابی جرم کمک می‌کنند اما در عین حال می‌توانند به راحتی برای نقض حریم شخصی شما نیز مورد استفاده قرار بگیرند. امروزه قیمت دوربین های مدار بسته بسیار ارزان بوده و حتی مدل‌های 1080 اچ دی نیز با قیمتی کمتر از 20 دلار به فروش می‌رسند. این بدان معناست که هرکسی می‌تواند با توجه به ترجیحات شخصی خود، نقش پلیس را بازی کند.

 

به گزارش اختر برق به نقل از دیجی رو؛ وقتی دوربین‌های مدار بسته به وضوح قابل دید نیستند دوربین های مخفی می‌توانند یک تهدید واقعی برای حریم شخصی افراد باشند. چه در یک اتاق هتل، رستوران، سالن کنفرانس و یا حتی یک کابین قرار بگیرید هر کسی می‌تواند یکی از این دستگاه‌های کوچک را در کنار شما قرار دهد. اگرچه برای افراد دیگر نمی‌توانید کار زیادی انجام دهید اما با شناسایی دوربین های مخفی با گوشی هوشمند می‌توانید از خود محافظت بیشتری کنید. اما چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟

1. اپلیکیشن Hidden Camera Detector

شناسایی دوربین مخفیهمانطور که از نام آن پیداست برنامه‌ی Hector Camera Detector از سنسورهای مغناطیسی گوشی هوشمند و سنسورهای مادون قرمز در دوربین برای شناسایی دوربین های مخفی استفاده می‌کند. این برنامه از میدان‌های الکترومغناطیسی (EMF) برای تشخیص دوربین نامرئی و از بوق‌ هنگام وجود یک نشان مثبت استفاده می‌کند. این برنامه با داشتن بیش از 1 میلیون نصب در گوگل‌ پلی، بسیار محبوب می‌باشد. برای دقت بیشتر سنسور مغناطیسی، دوربین گوشی خود را تا حد ممکن به دستگاه مشکوک نزدیک کنید. شاید بخواهید زیر دستگیره‌های درها، محل‌های خروجی، سردوش‌ها، آباژورها و حتی لباس‌های شخصی خود را نگاه کنید.

 چگونه با استفاده از گوشی اندروید یک دوربین مخفی را پیدا کنیم؟

اکثر دوربین های مخفی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند و روی اشیائی قرار می‌گیرند که احتمالاً به آن‌ها مشکوک هستید، دوربین مادون قرمز به شما کمک می‌کند تا زاویه دید گسترده‌ای از اتاق یا مکان مورد نظر داشته باشید و فقط باید به دقت چشم خود را به نور سفید بدوزید.

شناسایی دوربین مخفی

یک شکایت رایج در مورد این برنامه این است که به فلزات حساس است بنابراین احتمال دارد در مکان‌های غیر منتظره حتی اگر هیچ لنزی در نزدیکی جسم وجود نداشته باشد بوق بزند. با این حال، طبق دستورالعمل برنامه، فقط باید حساسیت مغناطیس را بین 60 تا 80 کالیبره کنید تا آلارم‌های مثبت غلط وجود دوربین مخفی حذف شوند.

شناسایی دوربین مخفی

2. Anti SVR Hidden Surveillance Finder

Tiny SVR Came با اصولی مشابه اپلیکیشن قبلی کار می‌کند و در گوگل پلی رتبه بالایی از کاربران گرفته است. یک مغناطیس سنج و یک دوربین مادون قرمز وجود دارد که نور سفید را تشخیص می‌دهد. از قضا، این دوربین همانند دوربین مدار بسته شخصی شما عمل کرده و لحظات مهم ویدیویی را ضبط می‌کند.

شناسایی دوربین مخفی

تنظیم حساسیت دوربین، به شما این امکان را می‌دهد که دید واضح‌تری نسبت به دستگاه‌های مشکوک مانند دوربین مخفی داشته باشید. شما می‌توانید چهره‌های پنهان، اشیاء پنهان و سایر چیزها را در حالت مادون قرمز تشخیص دهید.

 چگونه با استفاده از گوشی اندروید یک دوربین مخفی را پیدا کنیم؟

آیا از محلی که دوربین‌ها در کمین هستند مطمئن نیستید؟ این برنامه راهنمای مفید برای هر نوع اتاق ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، در حمام به شما پیشنهاد می‌دهد که زیر دوش، منافذ، سشوار و دیگر نقاط را نگاه کنید.

 چگونه با استفاده از گوشی اندروید یک دوربین مخفی را پیدا کنیم؟

این نکته را باید اضافه کرد که بهتر است اپلیکیش‌ها را هنگامی که در مکان‌هایی مانند فرودگاه یا سازمان‌های دولتی هستید غیرفعال کنید چرا که ممکن است صدای بوق‌های ممتدی مبنی بر وجود دوربین مخفی بشنوید.

به گفته بنیاد مرزهای الکترونیکی (EFF)، دوربین‌های CCTV تهدیدی برای حریم شخصی افراد محسوب می‌شوند که به آزادی افراد به حرکت در محیط پیرامون و مکان‌های مختلف بدون ردیابی شدن اشاره دارد. با تشخیص وجود دوربین مخفی در اطراف خود می‌توانید مانع از نقض حریم خصوصی‌تان شوید.

منبع: شناسایی دوربین مخفی با موبایل