انواع انجیر + خواص و عوارض آن

f:id:persians:20190924200609j:plain

خاصیت های انجیر برای سلامت بدن بسیار زیاد است و شامل استفاده از آن برای معالجه اختلالات جنسی، یبوست، سوء هاضمه، بواسیر، دیابت، سرفه، برونشیت و آسم می باشد. علاوه بر این مصرف انجیر پس از دوره بیماری می تواند به سرعت باعث افزایش وزن شود.

 

انجیر چیست؟

انجیر میوه ای شیرین با دانه های متعدد و پوستی نرم است که می توان آن را به صورت رسیده یا خشک میل کرد. علاوه بر این انجیرها به دلیل برخوردار بودن از قند طبیعی، طبیعتی شیرین دارند.

این میوه، میوه درخت انجیر (Ficus) است که عضو خانواده توت بوده و معمولاً در آسیا پرورش داده می شود. در هندوستان، به این میوه آنجیر (anjeer) گفته می شود.

این میوه دارای انواع مختلفی است و دارای رنگ های متنوعی اعم از بنفش، قرمز، سبز و زرد و طلایی رنگ می باشد.

محبوب ترین انواع انجیر عبارتند از:

  • انجیر سیاه خسروی
  • انجیر قهوه ای ترکیه
  • انجیر سیرا
  • انجیر کالی میرنا
  • انجیر کادوتا

انجیر خشک شده تقریباً در همه جا و در تمام طول سال در دسترس می باشد.

طبق یکی از مطالعاتی که در ژورنال کالج آمریکایی تغذیه منتشر شد، این میوه به ویژه به صورت خشک شده به دلیل مقادیر زیاد آنتی اکسیدان ها و فنل ها، فیبر و مواد مغذی اش باید در رژیم غذایی معمولی هر فرد گنجانده شود.

انجیر یا آنجیر میوه ای شیرین و نرم است و از خمیر آن اغلب به عنوان جایگزینی برای قند استفاده می شود. بنابراین شما می توانید به جای شربت ذرت و ساکارز از انجیر به عنوان یک گزینه سالم تر استفاده کنید.

شما می توانید از این میوه در کیک ها، پودینگ ها، پنکیک ها، تمام غذاهای پخته شده و مواد غذایی خود استفاده نمایید.

انجیرهای ترک ارگانیک یک میان وعده سالم محسوب می شوند.

ارزش غذایی انجیر

به گزارش بانک ملی مواد مغذی USDA، انجیر سرشار از فیبر، منیزیم، منگنز، ویتامین B6، پتاسیم و کلسیم است. بنابراین این میوه باعث افزایش تراکم استخوان و کاهش فشار خون می شوند.

انجیر خشک حاوی فنل، امگا 3 و اسیدهای چرب امگا 6 است که به بهبود سلامت بدن کمک می کند.

منبع: خاصیت های انجیر